Napjaink

Egy blog napjainkról. Mindennapokról, különleges alkalmakról, arról ami nem tetszik és arról ami igen. Ötletekről és lehetőségekről melyeket megfontolásra alkalmasnak tartok.

Hirdetések

Utolsó kommentek

  • Pilsonis: A vadászbarát kommentezők egyike sem reagál a posztban felhozott eseményekre, csupán mindent egy k... (2018.06.18. 15:55) Minden vadász barbár!?
  • goldblum: Mindenki, aki állatokat gyilkol és felhasznál, az barbár. Ennyi. (2018.06.18. 13:16) Minden vadász barbár!?
  • goldblum: @Gergő: Vadászati kultúra nincs. A vadászat gyilkolás, olyan kamu indokokkal, amin mindenki halálr... (2018.01.22. 18:38) Minden vadász barbár!?
  • Balkáni: Te ahogy rápillantok a blogjaidra, mindegyik csak arról szól, hogy mennyire nem tetszik neked a vi... (2016.11.20. 14:13) A világökörség része
  • Balkáni: Micsoda tudáshiány! Ahogyan az iró azt gondolta, hogy a vadász a lesről gyilkolászik, én azt gond... (2016.11.20. 14:09) Minden vadász barbár!?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Pilsonis: A vadászbarát kommentezők egyike sem reagál a posztban felhozott eseményekre, csupán mindent egy k... (2018.06.18. 15:55) Minden vadász barbár!?
  • Balkáni: Te ahogy rápillantok a blogjaidra, mindegyik csak arról szól, hogy mennyire nem tetszik neked a vi... (2016.11.20. 14:13) A világökörség része
  • Reactor: Azt nem értem, az ilyen mesés csodaüzletekbe miért interneten, meg közösségi oldalakon keresik az ... (2013.09.26. 21:23) MLM, azaz Multi-level Marketing
  • kisálmosfarkas: @KicsiSáti: "MAGÁNTERÜLET, BELÉPNI TILOS" - olvasom a táblán, melyet legutóbbi gyűlésükön a Kecske... (2012.01.20. 14:33) Vadászat! - Nem szeretem!
  • Szélvédő Klinika: A kezdetektől hallgatom őket és pokol volt az életem, amíg nem velük ébredtem. Te, "kedves" blog-... (2010.02.01. 09:20) Boros - Bochkor: a két paraszt

Az ország, ahol az InterCity is késik

2007.03.06. 09:43 Napjaink

Diákként rengeteget utaztam vonattal, elsősorban a fővárosba, de mindig is utáltam. Többnyire személyvonattal, néha gyorsvonattal utaztam, mert az IC pótjegy mindennapi használatban megfizethetetlenül drágának tűnt, főleg, hogy összesen 60km megtételéről van szó.
Persze ezek a nem pótjegyes vonatok lassúak, piszkosak, tömöttek voltak és többnyire sokat késtek. Ennek következtében hol 10-20, hol 60 perccel késtem el a tervhez képest, de ezt szinte már belekalkuláltam az útba.
Azóta eltelt pár év és dolgozni kezdtem. Ha Budapestre kellett mennem azt kivétel nélkül autóval tettem, hisz kevesebb lett az időm és a vasúti kedvezmény sem járt már nekem. Azért pedig nem szálltam vonatra, hogy nagyjából ugyanazon az áron lassabban utazzak.
Most azonban a Keleti pályaudvar közelében akadt dolgom, így gondoltam egyet és a reggeli dugókat kivédendő vonatra váltottam. A teljesárú menetjegyhez és a benzinhez képest már nem tűnt olyan drágának az IC helyjegy, így mellette döntöttem. Reggel a többi vonat úgyis tömve van, időben is lassabbak, ráadásul egyik ismerősöm szerint az IC-n még Wireless hálózat is van.
Gondoltam, hogy ha minden jól megy, akkor rendszeres InterCity utas leszek, legalábbis, míg nem kell a vonaton kívül más járművet használni. Ha BKV-ra is fel kellene szállnom az már végképp gazdaságtalan lenne az autóhoz képest, na és persze lassabb is.
Kimentem hát a pályaudvarra és megvettem a jegyeket, ami most is 5 perc sorbaállással járt. Hiába! Most is rá kell számolnom az időre 10 percet, ha nem akarom lekésni a vonatot. Kiálltam az azóta mit sem változó peronra és vártam a vonatot. Bemondták, hogy egy ellenkező irányba közlekedő személyvonat 15 percet késik, ami felelevenítette a régi emlékeket, a sok késést, felsővezeték szakadást. Sebaj. Én most IC-vel utazom az csak nem késik!
Közben a szemközti vágányon valaki majdnem beesik a vonat alá, mert indulás után próbált felugrani. Persze ez automata ajtóknál szóba sem jöhetne, de hát Magyarországon vagyunk és ez azt jelenti, hogy a vasút nem a modernizálás útján halad. Nagyon sokáig fogunk még a személyvonatokon 30-al zötykölődni az eredetileg kék, de azóta összepingált kocsikban. No, de az InterCity, az más nyugtatom magam.
Várok, várok, a vonatom csak nem jön, pedig már 3 perccel ezelőtt el kellett volna indulnia. Bemondják, hogy 10 percet késik. Ekkor már kínomban röhögök és elhatározom, hogy a mai vonatozás csak kaland volt és holnap visszaülök az autóba, beállok a dugóba hisz az még mindig gyorsabb és talán még olcsóbb is, mint az IC. Persze a vonat csak 15 perc késéssel indult el, de ez már mit sem számított ekkor.
Fent aztán lelkesen kapcsolom be a laptopom és azzal vígasztalom magam, hogy legalább haladok a munkámmal egy keveset, de csak nem találok hálózatot. Hát ezek szerint az ismerősöm vagy jó vonatra szállt, mikor Wifi-t lelt, vagy csak a változatosság kedvéért még egy dolog nem működik a MÁV háza táján.
Azért, ha a laptop már a kezemben volt, akkor elhatároztam, hogy megírom azt a történetet. Itt tartok most.
Mi ebből a tanulság?
Csupán annyi, hogy csak az utazik ma Magyarországon vonattal, aki nem tud máshogy. Semmi pluszt nem nyújt ugyanis az autóhoz képest még akkor sem, ha az egyik pályaudvar tövéből utazna a másik pályaudvar közvetlen közelébe az ember és nem sajnálja a pénzt a "legelitebb" vonatra sem.
Nem gyorsabb, nem olcsóbb és nem is kényelmesebb. Aludni talán még lehetne, de korábbi tapasztalatom alapján jobb, ha az ember ilyenkor magához láncolja a pénztárcáját.
A pótjegy nem tudom, hogy visszajárna-e ilyen esetben, de elnézve a 20 percesre saccolt sort a Keletiben inkább nem próbáltam meg. Tuti kivágnák magukat a 20 perces késésből, ha még nem törölték el a negyed órás IC szabályt, miszerint afölötti késésnél visszajár a helyjegy ára.
Holnap megyek autóval!

Szólj hozzá!

Címkék: máv bosszúság

A bejegyzés trackback címe:

https://napjaink.blog.hu/api/trackback/id/tr1343482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása